Franska in- och utsikter.

tisdag 18 januari 2011

Du är mitt ögas äpple


Alltså.

I lördags väcktes vi redan vid 12-tiden av dörrklockans ihärdiga surr.
Vi öppnade dörren och där stod en Ipad.

En julklapp till Y från företagets IT-suppliers (fournisseurs på franska, på svenska vet jag inte vad det heter - denna ständiga språkförbistring.)

Nu finns det, på sextiofem kvadratmeter, en MacBook, en Iphone, en Ipad, ytterligare en Iphone, en Ipod och oräkneliga före-detta vita Apple-laddare som jag ständigt snubblar över och trasslar in mig i.

I övrigt har Y olagligt laddat ner och installerat Apples mjukvara på samtliga PC - en stationär och två laptop.

Om jag vaknar imorgon och finner att vi båda förvandlats till två äpplen, lär jag inte häpna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...