Franska in- och utsikter.

söndag 29 mars 2009

En cas de perte

Inatt förlorade jag en timme. Det gör ingenting - den kommer tillbaka. Kanske måste vi lära oss att bättre accepterar förluster, då vissa ting tycks ha för intention att förr eller senare gå förlorade. Jag tänker på alla pennor jag aldrig kommer att återse. Och alla era tändare. Jag blev av med mina dörrnycklar, men det var ingen katastrof. Och meningen jag velat säga gick om intet, men jag fann en annan. Jag förlorar ständigt namn, ansikten, minnen, möten som skulle ägt rum. Inget av detta bringar katastrof. Vi har till och med råd att förlora en dag eller två. Förlora en dröm. En destination vi haft i åtanke. Jag har förlorat tre lägenheter - det var ingen katastrof. Sedan förlorade jag en stad. Ett land. Ett språk. Inte heller detta var slutet på världen. Jag förlorade denna text tre gånger medan jag skrev den, men det gjorde ingeting. 
Så många saker tycks fyllda av intentionen att gå förlorade, att deras förlust inte är någon katastrof. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...