Franska in- och utsikter.

söndag 7 februari 2010

Bacami ancora

Egentligen spelar det ingen större roll vad Jovanotti gör, han hade mig från hallå.
När han sjunger om sommarens parker, om hur flodens vattenyta reflekterar solens strålar, en kylskåpsmagnet, en mamma, en älskare, en flamma som tänder gryningen, en enkel kärlekshistoria, rättvisan i världen, en pirat, en soldat, ett misstag helt perfekt, en diamant, en defekt - är det som om livet strömmar tillbaka i mina vener. Jag predikar ofta och gärna om vardagens poesi och skönheten i det till synes trivila - om tant de belles choses - men det händer även mig att förglömma.
Då har jag alltid Jovanotti för att påminna mig.
Det är därför synd att hans senaste musikvideo har så mycket gemensamt med en amerikansk, eller möjligtvis tysk, reklamfilm om lyckliga, pensionssparande och Werthers Original-sugande människor med trygg tandläkarförsäkring.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...