Franska in- och utsikter.

fredag 22 maj 2009

Tu peux compter sur moi

Det är inte enkelt att kultivera relationer på avstånd, och med ett nytt liv som vill levas. Att befinna sig bortom mil av land och hav från vänner och familj. Att människor som förr var substansen av ens dagar numera reducerats till röster i telefonen eller rader i meddelanden. Att självklarheter som jag ringer senare, ska jag komma över en stund eller vi ses ikväll förvandlats till omöjligheter.  
Jag har förvisso merparten av mina vänner på ett få gators avstånd i Paris. Men även här - i detta liv, i denna stad - tycks våra dagar allt för sällan korsas. Och ibland undrar jag om jag blivit en sämre människa. Då jag inte allt för sällan känner mig som Benabar i sången som följer.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...