Franska in- och utsikter.

lördag 26 januari 2013

Saturday morning


Lörsdagsmorgon innan jobb. Ballade pour Adeline, kaffe, pepparkaksrester och emellanåt ett hänfört stirrande på julstjärnan som hänger kvar.
Ja, jag vet: skämmas bör jag och skämmas gör jag.
Men jag fortsätter att ursäkta mig med att jag ju inte fick någon riktig jul, och så länge det fortfarande är sju minusgrader om nätterna fortsätter jag att kompensera.

Har klätt upp mannen i kostym och skickat iväg honom på borglig vigsel i 11:e arrondissementet.
Önskar att jag kunnat så vid hans sida, men istället ska jag gömma mig under receptionsdisken på jobb och göra några sista översättningsfinslipningar innan deadline.

Trevlig lördag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...