Franska in- och utsikter.

tisdag 7 juli 2009

Läs mig likt en öppen väska

Jag läste någonstans att innehållet i en kvinnas handväska är hela hennes person komprimerad.


Här har ni mig:

- Ett par svarta pumps
- Ett just påbörjat Moleskin journalistblock
- Mitt pass (jag skulle gå till banken för att betala hyran)
- En sminkväska med det sedvanliga innehållet
- Ytterligare ett anteckningsblock (för jobbrelaterade/icke litterära anteckningar)
- Kärlekens historia av Nicole Krass (hustrun till författaren av Extremt högt och otroligt nära)
- 14 förbrukade metrobiljetter
- En kulspetspenna
- 10 euro (jag äger fortfarande ingen plåmbok)
- Ett Bodyshop medlemskort
- Lägenhetsnycklar
- Ett Mavala nagellack nr. 63 Acapulco
- Ett 15% rabatts-kort fran Kookaï
- 7.66 euro i vad som avfärdats som småskrammel (jag ska definitivt tömma min handväska oftare)


Slutsatserna är era att dra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...