Franska in- och utsikter.

måndag 5 september 2011

Den vuxna leken




Sedan Y och jag bytte ut vår forna bostad - den som tillhört alltför många och som aldrig riktigt var vår - har vi också skaffat oss nya vanor.

Om kvällarna ligger vi i sängen under de underbart vita sidenlakanen som Y förskaffade för att jag så länge hade velat, med fönstret öppet mot den tysta kvällshimmeln över den övergivna skolgården.
Där ligger vi och fullständigt ignorerar den stora platta tv:n som tornar upp sig vid sängens fotända. Istället ägnar vi oss åt vår kvällslektyr - Y bläddrar på sin Ipad, men jag föredrar ännu de böcker som existerar i den påtagliga världen - och lyssnar till dova, italienska operor ifrån vardagsrummet.

Och jag tänker i dessa stunder att bilden sammanfaller så underbart med de bilder jag skapat mig av mitt vuxna liv under de år som passerat.

Så plötsligt börjar jag fnittra, vänder mig till Y och säger:

- Kan du tänka dig. Här ligger vi och leker alldeles uppvuxna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...