Franska in- och utsikter.

onsdag 22 september 2010

Les à venirs

Hur många liv har jag inte levt?


Det fanns ett liv i vilket oordningen inte spelade någon roll.
Inga av de där o:na tedde sig så viktiga.

Ohälsosamheten, orenligheten, ovissheten, oredan, oförnuftet, oresonligheten.

Vad brydde jag mig om kaoset som alltid rådde bland skärp, sjalar, dokument och dagar?
Kaoset bland mina morgondagar.



I detta liv är saker och ting annorlunda.
Saker och ting har sin plats.
Skärpen, skorna, sjalarna, dokumenten, middagarna, människorna, känslorna...

De där o:na, allt det där som inte rådde - jag klarar inte av det länge.




Men det finns kaos som aldrig försvinner.
Det som jag fortfarande inte får någon ordning på.


Framtiderna, framtiderna, framtiderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...