Franska in- och utsikter.

tisdag 21 september 2010

Moderna bokstäver

Vänner,

Den 27 September - ett annat sätt att uttrycka det vore 'på måndag', men det gör realiteten hos situationen alltför obehagligt påtaglig - ska jag med tre års fördröjning påbörja mina studier.


Och jag ska läsa LEA - Langues Étrangères Appliquées - Italienska/Engleska.

Nej vänta, det ska jag nog inte.


Jag ska läsa LLCE - Langues et civilisations étrangères Italienska.

Jag skulle inte tro det.



Jag ska nog snarare läsa Science du langage - språkvetenskap.

Fast inte det heller.



På endast två veckor har jag hunnit stå inför alla ovanstående studier,
men på måndag den 27 september traskar inte mina nya stövlar till någon av dem.


Jag påbörjar istället min 3-års licence i Lettres Modernes - Littérature.


Nu blir det tamejfan fransk litteratur från medeltiden till framtiden, fransk lingvistik, komparativ litteratur, presshistoria, latin, italienska och konstvetenskap.
Och så min personliga favoritkurs:


Aide à la réussite - Hjälp till att lyckas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...