Franska in- och utsikter.

torsdag 23 september 2010

But baby I'll make it up to you in other ways...


Sen kväll, jag pratar med Y på Skype.

- Kommer du och möter mig imorgon?

- Vadå möter dig? På flygplatsen menar du?
Men det är ju så långt.
Och dyrt.
Och så är det kanske fortfarande grève.
Och du landar sent.

Det är ju klart som korvspad (ett av de där uttrycken som jag känner saknar förankring i min verkligen. Min relation till korvspad är ganska så...där) att jag åker ut och möter honom på flygplatsen.

Men jag tänker:

Om han inte väntar sig att jag kommer honom till mötes trots allt, kan bara tolkas som att han redan är införstådd med att jag är en sådär lite halvkass flickvän, när jag egentligen är helt superbe.
Ibland.


Och om han förväntar sig att jag kommer stå där väntandes, då kan han ju ta sig i brasan för att ha så orimligt höga förväntningar på en.


Ni hörde mig -
ta sig i brasan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...