Franska in- och utsikter.

fredag 30 november 2012

God Bless The Week-end (and ABC, CBS...)

Att inte jobba imorgon, en välsignelse.
Den gångna veckan - och märk väl att den inte är slut ännu - har innefattat fler oförnuftiga beslut än vanligt, i synnerhet att vakna upp till både onsdagens och fredagens mittermins-prov efter en lång natts anglofona eskapader.
(Problemet med att jonglera jobb och studier - att slutet på den ena 50-timmars veckan mynnar ut i början på nästa - är att det inte finns någon plats för det exceptionella, det oplanerade.)

Så i denna iskalla lördagskväll smuttar jag långsamt och med halv inlevelse på ett glas rött, medan jag tar mig igenom veckans negligerade serier: The Big Bang Theory, Grey's Anatomy, Modern Family, Criminal Minds, The Mentalist och How I Met Your Mother.
Mina väldigt guilty-iga pleasures. (Men mest fokuserar jag på översättningen. Eller hur?


Gällande morgondagen dediceras den till högsta möjliga antal timmar sömn.




Vilka är era veckoliga raisons d'être

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...