Franska in- och utsikter.

tisdag 22 februari 2011

Arg, Sur & Ledsen


Som liten skrek jag ofta och gärna som en stucken gris - oftast och gärnast på publika platser där jag simultant kunde slänga mig ner på golvet och kravla rundor.

Då brukade min mamma:
1. Gå två meter bort, titta sig omkring och högröstat interrogera "Vems unge är det där?"
2. Fråga mig om jag var arg, sur eller ledsen.

Eftersom jag naturligtvis fann det högst orättvist och ologiskt att man bara fick välja en, svarade jag:
- Jag är arg, sur och ledsen.

(Det svaret var hyfsat passande, då jag aldrig visste den exakta anledningen till mitt grisskrikande och golvkravlande. (Jag var en extremt verbal och djupsinnig 1-åring))

I skrivande stund beter jag mig lite på liknande vis.
D.v.s. kravlar rundor på en bäddsoffa i golvnivå och gnyr besvärat över diverse orättvisa realiteter som jag inte förmår definiera.

Sedan stirrar jag på mig själv i spegeln och frågar högt "Vems är den där ungen?"

Varpå jag redogör för min blogg att jag är såväl arg och sur som ledsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...