Franska in- och utsikter.

torsdag 17 februari 2011

Evighetssekund / Second d'éternité

Ohlala, la vache, etc.

Är bjuden på releaseparty.

På Söder i Stockholm, för Frankofon Förlags första bokutgivelse.

Känner mig som en mycket cool, viktig och väletablerad person.


Fast kan tyvärr inte komma - såvida det inte vankas snittar alltså - då skulle jag möjligtvis överväga det.


I övrigt är det Sanna Zetterbergs samlade dikter och prosa man ger ut.

Sanna Zetterberg åkte till Paris vid 19 års ålder, precis som jag.
Sanna Zetterberg läste en fransk språkkurs på Sorbonne, precis som jag.
Sanna Zetterberg bodde med sina svenska vänner, precis som jag.
Sanna Zetterberg gick ut och dansade på La Scala, precis som jag.
Sanna Zetterberg åkte taxi hem ibland, precis som jag.

Enda skillnaden är att Sanna Zetterberg en natt fördes ut ur staden, bakbands, höggs i hjärtat, sköts och brändes.

Resterar gör hennes texter - Evighetssekund.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...