Franska in- och utsikter.

lördag 19 februari 2011

Sånt man inte vet


Bättre att dåligt skriva än att inget skriva alls?

För i så fall kan jag meddela att Y har gått intermittent desperate housewife bakom bardisken och putsar vårt silver.
Ja, alltså, han doppar samtliga bestick i hett vatten och torkar sedan av dem, säger att det är så man får bort kalkfläckarna, säger att det är så man gör på hotell, ser så grymt bestämd och så oerhört nöjd ut att jag inte har hjärta att ifrågasätta.

Dessutom verkar det ovanligt dumt att ifrågasätta någon med ett dussin köttknivar i handen.

Idag har jag även upplysts om - av en lärare i engelsk metodologi - att i Sverige är ju engelska ett native language, och därmed hade jag föga i hennes klassrum att göra.

The things you don't know..., tänker jag och stirrar ut mot en regning lördagsmorgon.

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...