Franska in- och utsikter.

torsdag 3 mars 2011

Slutet på historien



Det var ju det här med Italien-biljetterna.

*fiolstråkar i crescendo*

Nu är de bokade, både fram och tillbaka.

Ett tag såg det lite mörkt ut, returen lutade mest åt fotvandring över Alperna, men det gillade inte Y.

Ett annat alternativ var att permanent bosätta sig i Italien, vilket enligt mig var en högst tilltalande och absolut genomförbar idé.
Men Y skulle såklart krångla på den punkten också.

Så nu blir det myspys nattåg på trevliga bruna britsar med sovrumskamrater som vanligen sprayar något i ditt ansikte när du sover och sedan snor ditt bagage.

Men det känns bra, vi är nöjda.


Ps. Kolla vilken spexig bild jag hittade...Från klasifrankrike.se
De ska definitivt inte få vara med i mitt språkråd.

3 min senare: Jahaaaa! Det är Klas (Claes är ju lite tjusigare stavning, det kan du gott påpeka för dina föräldrar) som är i Frankrike! Jag trodde det var klas SP3A.
Men hursomhelst - även om du kan stava rätt - ligger Pisa knappast i Frankrike.
Så där fick du ändå.

1 kommentar:

  1. mysigt att du ska till Italien.. fast jag är fortfarande inte med på vad du gör i Paris. Enlighten me stp!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...