Franska in- och utsikter.

torsdag 3 mars 2011

Universitetsbarn



Jag har inte hunnit kolla med Svenska Akademien om de är okej med att lägga till detta ord, men jag känner att det blir ett starkt jakande svar från de arderton.
Right Peter? Bestis forever?

Universitetsbarn (på slang och med alliterationseffekt: universitetsunge) syftar till alla mina kära klasskamrater som dagligen roar sig med att sörpla Fanta och därefter kasta de tomma aluminiumburkarna i huvudet på varandra under lektionstid.
Andra frekventa aktiviteter är att jämföra skostorlekar, pilla i varandras hår, tortera det franska språket, sucka och himla med ögonen, leka tysta leken vid förhör, bygga Kinder-överraskningar som medföljde deras mellis, sparka fotboll med ovan nämnda Fantaburkar, lyssna på musik i mobiltelefonen, klottra på borden (ibland kända citat) samt sova.

Jag ska inte tillskriva mig själv alla ovanstående talanger - man vill ju inte skryta - men jag jobbar dagligen på de flesta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...