Franska in- och utsikter.

onsdag 23 mars 2011

Tråkigt när det blir såhär


Det går sådär med helrenoveringen av tvättstugan/klädkammaren.
Nu har visserligen Y annonserat att det är vi som ska sova därinne och inte mina potentiella framtida in-laws. Lämnandes vårt eget sovrum till deras oinskränkta förfogande.

Jag vet inte hur jag ställer mig inför detta.
Gör vi så i Sverige? Sätter gästerna i första rummet?
Brukar vi inte mest sucka och hoppas att de inte ska borsta tänderna/koka kaffe/läsa tidningen/sitta fåtöljen i samma sekund som vi själva minutiöst planerat?

Jaha liksom, ligga uppblåsbar knölmadrass i dammigt klädkammarrum hela helgen.
Vem sa att jag var okej med det?

Snacka om kulturkrock det blev nu då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...