Franska in- och utsikter.

torsdag 18 mars 2010

Anteckningar 18 Mars 2010


- Så mild är parisluften att ingenting känns mot huden, ingen vind, ingen värme, ingen kyla, ingen temperaturskillnad.
Det är en omöjlig lenhet.


- Tre dagar i veckan har jag ledigt och ingenting gör jag med dem.
Dricker kaffe på en balkong och läser om och om igen samma böcker som alltid.
Försöker skapa meningar med en mening och hitta en mening till allt detta meningsskapande.
Ingenting vettigt gör jag med mina dagar, jag gör precis vad som var intenderat.


- Jag har en vag alkoholrelaterad känsla av uttorkning och idétorka. Samma känsla kommer att infinna sig imorgon och även följande dag. Sådant vet en erfaren kvinna med sig.


- Så mycket tid har man över när man inte längre måste springa efter pojkar.


- Aldrig har jag träffat en fransman som har för vana att äta sniglar. Sådant är det med klichéer.


- "Det krävs talang för att vara gammal utan att vara vuxen" - Jacques Brel


- Två av fem univsersitet i England har återkommit med antagningsbeskedet "You application was unsuccesfull". Resterande tre behagar inte höra av sig.
Ser ut som om jag är fast i Paris.

- Det finns ingenting som inte blir bättre med lite vitlök.


- Tolv dagar till April in Paris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...