Franska in- och utsikter.

onsdag 17 mars 2010

Mannen som älskade kvinnor

Det här med kulturreferenser.
Ett av mina absoluta favoritfenomen sedan jag först insåg dess existens, och ett fullständigt paradigmskifte i min världsuppfattning ägde rum.

Shakspeare överallt.
På, vid sidan av och mellan raderna i varje litterärt verk och reklamslogan.
Solen har sin gång, inget nytt under den, exakt.

Sedan jag tagit fenomenet till mig började jag naturligtvis att missbruka kulturreferenser på ett ibland obscent osubtilt sätt, ej sällan skådat i mina rubriker.

Men jag är inte ensam.
Nummer femton på MTV's Hitlist Italia ligger låten "L'uomo che amava le donne" - Mannen som älskade kvinnor", ett av bidragen till musikfestivalen i Sanremo 2010.

Den här är till dig, Stig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...