Franska in- och utsikter.

fredag 28 januari 2011

Go.Went.Gone


Visserligen fick jag väldigt lite gensvar på min önskan om att lördagen skulle infalla tidigare,
men det går an.
Imorgon är det i alla fall den vanliga, förhärskande lördagen, på sin plats mellan fredag och söndag, som sig bör, men det innebär per niente att jag skulle vara resklar.

T.ex: Var i Paris hittar man kombinationen bikini och vantar den 28:e januari?
Bikini ingenstans, för hey, det är liksom januari.
Vantar ingenstans för look around, det är ju i princip vår.

I denna min utdragna, evighetslånga, vidsträckta ledighet, har jag med ens fått bråttom.
Det vill säga föga tid för filosoferande (ibland betydligt mindre filosoferande) skriverier på bloggen, och dessutom...

...dit jag ska, till denna övergivna plats vid världens (i.e. Frankerrikets) ände, utan kultur och civilisation, bara snö och snö (och ett ovanligt högt antal barer på en ovanligt liten yta) och frisk luft och stor himmel och spetsiga berg (och fullkomligt overpriced restauranger) och skjuta vilt och plocka bär och vandra skog (och ligga helkroppsmassage), där finns inget internet.

Y säger att jag måste skriva på papper, med penna, och posta på bloggen senare.

Hujedamig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...