Franska in- och utsikter.

söndag 23 januari 2011

Meningsskiljaktighet

I snart sju månader har vi pratat om att flytta, även om jag under dessa sju månader - i vår nuvarande lägenhet - lyckas få till en riktigt bra touch av ljusstakar och skålar, bokhögar och bokstaplar, tavlor, tidningsurklipp, vaser, och en riktigt snygg tandborsthållare om jag får säga det själv.

Men varför det ska vara så svårt att hitta en ny lägenhet är mig obegripligt, när vi vet så väl vad vi söker.

Mina kriterier:

- Andra våning eller högre
- Byggnad från inte senare än 1920.
- Nyrenoverad
- Mörk parkett
- Cheminé
- Andtagande utsikt
- Balkong
- Walk-in closet
- Stuckatur
- Badkar med fötter
- Tid -och prislös

Y's kriterier:

- Säkert område
- Nära till våra frekventerade metrolinjer
- Tvätt -och diskmaskin
- Elektrisk uppvärmning
- Passande planlösning för våra möbler
- Billig


Vår blivande boudoir, med adjoint salle de bain och dressing - mais bien sûr - tänker jag mig lite som nedan.


Det gör inte Y.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...