Franska in- och utsikter.

fredag 21 januari 2011

In vino veritas


Jag får nog erkänna att man är lite salongs såhär en fredagskväll, tre fjärdedels Chateau Lavergne senare.
Annars funkar det där med att stanna hemma ganska bra, förutom att intrigen i The Mentalist plötsligt tycks lite osammanhängande, och timmarna av nattsömn gått upp i tomma intet.

En annan sanning är att jag skriver bättre (i bemärkelsen mer, snabbare, effektivare, slår hårdare på tangenterna) efter några glas rödvin.

Och eftersom att jag klockan nio imorgon ska jag infinna mig i amfiteatern för slutprov i Méthodologie (ja, allvar) vilket i princip är applicerad litteraturanalys, vore det då alldeles alldeles fel att spara resterande fjärdedel till kaffetermosen/fickpluntan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...