Franska in- och utsikter.

söndag 16 januari 2011

Bloggkris 356

Över den där pizzan som dessvärre inte var rosa (vilket annars varit dagens tema), på de där stolarna som var det desto mer, diskuterade jag bloggande med Goodmorning Paris.

Närmare bestämt mig och mina oupphörliga bloggkomplex.
Att vi liksom inte är snygga nog, inte roliga nog, inte läsvärda och kanske inte - just det - rosa nog.
Att det bara är ett femtiotal som uppmärksammar oss var dag, och vem vet, kanske dömmer oss otillräckliga.

Men vad kan jag säga?
Kanske vet jag göra det annorlunda, men inte utan att vara otrogen mina principer, intressen och mitt sätt att skriva.

Naturligtvis förstår jag att ingen bryr sig om mitt namndroppande av Montaigne, Shakespeare och alla andra vita, döda snubbar som figurerar här. Men jag gillar de där snubbarna - mer än vad jag gillar Marie-Claire, Miss Dior och Blondinbella.

Och jag skulle gärna vilja låta bestämd på just denna punkt - på just detta inlägg - men...
duger jag...?


(Please note Shakespeare's pink glasses.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...