Franska in- och utsikter.

tisdag 11 januari 2011

Now, what's a girl to do now?


Morgonen kom lite för snabbt, och lite för snabbt inser jag att det där med ledighet bara är roligt så länge den finns vid horisonten.

Lika kul är det inte när man vid ett-tiden kombinerar de-toxen (resultatet av nyårslöftet "I år ska jag vara nyttigare") granatäpplejuice, tranbär och grönt te, med Pågens kanelgifflar (resultatet av nyårslöftet "I år skall jag minnas livets förgänglighet och unna mig precis vad jag vill"), fortfarande i sängen, tittandes på några uråldriga avsnitt av SATC, och det enda på horisonten är att hämta ut en före-detta vit kappa från kemtvätten och slänga ut ett gäng pizzakartonger.

(Ibland är det svårt att upprätthålla bilden av mitt annars så otroligt glamorösa liv.)

Men ikväll blir det årets andra (egentligen tredje, om man inkluderar passerad lördagskväll, då jag och F högtidligt firade med att dricka mousserande direkt ur flaskan, under en affärsmarkis högt uppe i norra Paris, utväntades regnet ) nyårsfirande för de som var annorstädes första gången runt, och förhoppningsvis en del champagne-pimplande och hattbärande.

Och lite längre fram på horisonten, vid månadsskiftet, blir det en tågresa söderut mot Toulouse (utvald till Frankrikes vackraste stad. Någon gång av någon.) och vidare till Saint-Lary-Soulan i Pyrenéerna för att läsa framför brasan, gå på spa, stirra på de snöklädda bergen och andas lite av den luft som saknas mig i Paris.

Tills dess håller jag fast vid Carrie och mina kanelgifflar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...