Franska in- och utsikter.

tisdag 18 januari 2011

It's a beautiful day for washing up


Eftersom livet tydligen behöver balanseras, yin och yang och lite sånt där, och eftersom att Y antagligen - i bitter sammanbiten tystnad - anser att jag försummat mina husfruliga sysslor den senaste veckan, ser min dag ut som följer:

1. Städa (men eftersom jag redan har Monicatendenser måste jag först leta upp smutset)
2. Diska (sätta in sakerna i diskmaskinen, parislyx)
3. Tvätta (stoppa in kläderna i tvättmaskinen, parislyx delux)
4. Handla förnödenheter. Typ tranbärsjuice och John Freidas specialschampoo för champagnefärgat hår.

Jag vet inte, men jag tänker att kanske gottgör detta för senaste veckans okristliga drinkdrickande, brunchätande, reashoppande, romanläsande och bildknäppande.

Och så länge jag till kvällen får dra på mig något svart, sätta lite rött på läpparna, och gå på restaurang i maraiskvarteren, kan jag möjligen stå ut med husfrulivet kommande sju timmar. Tops.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...