Franska in- och utsikter.

fredag 21 januari 2011

Önskelista



Jag önskar att jag bodde i Sverige och pluggande journalistik i funktionella byggnader med funktionella lärare och gick på nationernas baler och cyklade rundor över Lunds kullerstenar och pratade i fullständiga meningar med svenska syntaxer och fick svenska svar.

Jag önskar att jag bodde i ett loft på Manhattan med kök i rostfritt stål och en brandstege som ledde ner till trottoaren och hela stadens ljus som ramlade in genom fönstret ovan takbjälkarna.

Jag önskar att jag bodde på en ö i havet med rosafärgat vin och blåmålade fönsterluckor och saltstänk i håret som aldrig gick ur.

Jag försöker envetet att få in alla dessa liv i min kalender för 2011, men det blir lite stressigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...